25 Nisan 2013 Perşembe

Çilek Reçeli Tarifi

Cilek recelini oldum olasi coook severim,Annem yazin firsat bulursa kis icin hazirlar...Bizde afiyetle yeriz kisin..Ama bu sene kendim yapmaya karar verdim,bu sahane tarifi gorunce....Tesekkurler yazi ve resim aynen oldugu gibi...
Çilek Reçeli İçin Malzemeler 1 kilo çilek 1 kilo şeker Yarım limon suyu (küçük limon)
Çilek Reçelinin Yapılışı Çilek Reçelinin Hazırlanması ve Pük Noktaları
Çileklerin sapları temizlenip,yıkanır. Çilekler büyükse ikiye bölün,küçük boy ise bölmeye gerek yok. Çilekler tencereye konup üzerine şekeri serpilir ve 1 gece bekletilir.( Ben son 2 senedir 1 gece bekletmeden yapıyorum.Şekerini döküp hemem pişiriyorum ve çok da güzel oluyor.Reçel yaparken şeker miktarı fazla olduğunda birde geceden bekletilmişse çok su bırakabiliyor ve kaynatılırken kıvamını geç bulduğu için rengi kararıyor.O güzel rengi ve kokusu kaybetmek istemiyorsanız 1 gece bekletmeyin ve bir kerede çok miktarlarda reçeki yapmayın. Bu birazda çileğine bağlı... Benim bu sene aldığım çilekler çok suluydu ve 1 gece bekletmediğim halde çok su bıraktı.Bu yüzen kaynatırken biraz harlı ateşte kaynattım. Eğer çok su bırakmışsa daha yüksek ateşte kayantın. Çilekler ( bir gece önceden bekletilmiş veya bekletilmemiş) Şeker eriyene kadar orta ateşte,eridikten sonra çok az kısılarak kaynatılır.Bu sırada üzerinde biriken köpükler sürekli alınır. ( Daha parlak olması için mutlaka köpüklerini almaısınız) Reçelin kıvamı koyulaşmaya başladığında limon suyuda eklenir ve 5 dakika daka kaynatılır ve ocaktan alınır. Kımanının olduğunu anlamak için dolaba küçük bir porselen tabak tada kahve tabağı koyun ve soğutun. Reçelin suyundan bu soğumuz tabağa iki çay kaşığı damlatın ve tabağı yan tutun ve eğer reçel sı gibi akıp gidiyorsa henüz kıvam almamış ama yavaşca süzülüyorsa kıvam almış demektir. Reçel kaşıktan su gibi akıyorsa kıvamını bulmamıştır ve biraz daha kaynatmak gerekir. Reçel daha uzun süre kaynatılırsa kıvamı koyulaşır ama rengi kararır. Reçel kıvamını alınca sıcak sıcak kavonozlara doldurun ve kapaklarını sıkıca kapatıp bir havlu üzerine ters çevirin ve 1 gece bu şekilde bekletin. Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder